Saturday, June 23, 2012

Beg kesayangan

Dari dulu sampai sekarang, saya rasa saya suka galas beg atau sangkut beg di bahu.

Sebab saya tak suka pegang purse saya mcm tu saje. Kecuali kalau pergi dekat-dekat contohnya, dalam beberapa meter je.

Kalau dulu, masa zaman sekolah, saya suka galas beg di belakang. Tapi bila masuk zaman undergrad, saya suka galas beg "menyendeng bersilang." Konon2 nak nak nampak macam gengster la..Huhu...Yolah, kelas ramai lelaki, macam tu lah gayanya.

Dan saya suka 'memperabiskan' duit FAMA and scholarship saya beli beg and kasut jenis sport..Huhu..Tapi, takde brand hebat2 pun..Just jenama cikai2 je...Biasalah, bukan guna duit sendiri. :)

Sebab bagi saya, saya perlu tukaq beg selalu supaya nampak 'hebat'..hehe

Last-last, hanya dua beg sandang je yang lekat. Satu warna coklat, satu warna hijau. (SAYA NI JENIS MALAS NAK TANGKAP GAMBO, SORI YE!)

And, my favorite is yang warna coklat tu, sebab itu adalah antara beg termahal saya pernah beli time tu. And kualiti kain dia sangat best. Kalau tak salah, saya beli kat MidValley, kedai Momoi kot. Ye ke? Tak ingat la..Tapi, kedai dia memang terletak kat setingkat ngan tempat makan-makan.

Beg hijau tu murah je, saya beli kat kampong. Saya suka jugak. Tapi, dia tak banyak compartment.

Lani, saya hanya pakai handbag yang diberi oleh kakak saya masa mula2 start kerja dulu. Bayangkan dah hampir lima tahun, sampai lani tahan lagi. Beg yang saya beli dan dihadiahkan oleh kawan2 dan sedara, hampir kebanyakannya dah tak elok and saya dah masuk dalam stor. Saya rasa nak beli baru, tapi, bak kata Mr F;

"Aik, badan ada satu je, kaki pun ada sepasang je..But apa nak beli kasut, beg, baju bebanyak. Orang pompuan, orang pompuan.."

Hehe...Tapi, dia cakap je, takdakla pulak kata strictly no...

And, kekadang saya terpikir nak pakai balik beg saya masa zamn belajo dulu, tapi sesuai ka bergaya gi ofis....Idak kot.

Anna Da Lady




No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails