Friday, November 5, 2010

Awning tudung VS awning rumah

Tetiba terpikir benda ni...selama ni dok sebut je awning..awning...terlupa plak, ada 2 benda yang berbeza menggunakan pangkal kata yang sama...

1) Awning tudung

Kalau cakap pasal awning tudung ni, saya sangat suka pakai tudung yang ada awning ni..sebab ia lebih mudah, cepat dan tak renyah2 nak kelepekla. 
Pendek kata memang sesuai la dgn saya yang segalanya nak mudah ni... :)


2) Awning rumah



Style 1:
Saya suka macam ni..ala2 style pagoda gitu (yeke, saya sebut ni..hehe)...nampak sangat UNIK (saya suka sangat dengan benda yang UNIK dan guna perkataan UNIK ni)...nampak sangat kreatif...dengan padanan rekaan moden dan tradisional...Sangat cantik...lagi satu, awning style gini, buat laman umah nmpak cerah sikit..takdela gelap jekan?

Source: Google Image

Style 2: 
Kurang berminat dengan style gini. Sebab ia membuatkan laman rumah nampak gelap...Tapi, rasanya style gini lebih ekonomi kan?

Source: Google Image

Style 3:
 Awning jenis gelembung. Yang ni pun saya suka. Sebab ia bleh menampakkan rumah tu cerah dan luas....

Pendek kata, saya sangat suka awning yang transparent, takde ter'katup'-'katup' tu...yang penting, cahaya boleh menembusi, cerah sikit....

Sekian,
Anna Da Lady

3 comments:

  1. awning tudung senang dibentuk..
    awning rumah teduh gtu.. hehe

    ReplyDelete
  2. saya suka awning rumah yg 1st tu. tak tau naper, sgt berkenan.

    ReplyDelete
  3. sy pun ske bumbung biru polycbnt. Nampak cantek terutama bila siang hari. Tapi bila dah lama, bumbung biru akan belumut dan nampak hodoh sekali.. ermm.

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails