Sunday, December 28, 2014

First 'real' snow in Duisburg 2014

Alhamdulillah, at last...Speechless habis semalam bila bangun pagi, tengok luar rumah, atas tanah penuh dengan warna putih.

Lepas tu yang turun pulak, bukan sebarangan hujan air, tapi hujan salji...SubhanaAllah... :) Itulah agaknya yang dirasai oleh semua umat manusia yang pertama kali dalam hidupnya tengok snow depan mata...Satu nikmat yang Allah bagi sekejap kepada kita..Alhamdulillah, ya Allah...

Memang tak sangka dapat tengok 'putih-putih' salji tu semalam, tapi sebelum tidur, ada terbaca status Fb kawan di duisburg, kemungkinan yang tinggi untuk nampak 'putih-putih' ni pagi ni...So, lepas je Subuh semalam, saya buka tirai tingkap, tapi tak nampak apa lagi..Agaknya mungkin masih sikit..Cuma ada dengar la macam bunyi hujan kat luar.

Lepas tu, as usual, mata ni masih memberat, tidur semula, dan dalam pukul 9 lebih tengok luar...

Saya: Subhanallah (memang speechless and kagum dengan kebesaran Allah)....
Saya: Abang, bangun..dah snow...Ya Allah, cantiknya...

Mr F: Hmm, yeke? Ha, telefon mama, bagitau...

So, sepanjang pagi tu, dengan tak tidur lagi, breakfasat mengadap tirai tingkap, tengok hujan salji yang turun..Masih nipis and tak lebat sangat...

Saya dan Mr F keluar rumah sekejap, nak rasa 'kesejukan' berada dalam salji ni..Tapi,masih rasa biasa, belum sampai ke dalam tulang lagi...Ais pun masih cair..Kalau pegang dengan tangan tanpa pakai glove, pun tak rasa apa...Macam kita pegang ais batu kacang tu :)


Dari dalam rumah


Masih tak tebal lagi

Luar rumah





Masih di luar rumah...


Ha...yang bawah ni masa hujan salji tengah lebat..Memang nampak tebal je....



Nanti kita sambung cerita harini, tapi harini takdak hujan salji, cuma ada matahari je, tapi lagi sejuk dari semalam,
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails