Monday, July 9, 2012

Pedang samurai!

Di satu petang, melalui perbualan telefon

Akak: Acik, nak tau dak, tadi ada orang mai mengamuk kat JPM ni.
Saya: Hah! Biaq betoi.

Akak: Aa...Siap bawak pedang samurai lagik. Dia ngan sorang lagi pompuan.
Saya: Ish, pedang samurai? Biaq betoi.

Akak: Betoila. Cuba gi baca berita online tengok.

Maka, sambil bercakap dalam telefon tu, saya pun semakla laman BH online.

Saya: Hah. Ada. Ditembak oleh polis.

Akak: Aa...Dengaq tau dia mengamuk sampai atas yang kami dok tu. Last-last, bila polis sampai, polis kata menyerah diri, dia takmau, siap ligan lagi. Akhirnya, terpaksa la dilepaskan tembakan.

Saya: Hmm..jaga diri tau. Tapi, ada ye pedang samurai.
Akak: Aa, pedang samurai

Tetiba teringat cerita Jepun dulu-dulu,
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails