Wednesday, October 29, 2014

And the journey begins

" A journey of a thousand miles begins with a single step "

Alhamdulillah, betul kata orang...Bila kita betul-betul buat aim sesuatu, InsyaAllah dengan izin Allah, akan kita dapat buat jugak, walaupun ada je dugaan melanda.

Macam untuk kes saya, saya 'aim' nak hantar 2 review papers kepada Prof untuk disemak sebelum terbang ke negara sebelah untuk bercuti bersama satu famili kat sini selama 5 hari 4 malam. Kami plan nak pusing-pusing London, ziarah kawan-kawan kat Notts, Sheffield dan Oxford, lawat tempat menarik sepanjang jalan Notts ke Manchester. 

InsyaAllah, perjalanan kami akan bermula pada lewat malam ini dan flight pada pukul 7 pagi keesokan harinya. Kami terpaksa ambil public transport awal ke airport disebabkan kemudahan yang terhad di awal pagi. Terpaksala, gambe je la labu!

Dan Alhamdulillah, tadi dah berjaya pass kan kepada Prof review paper kedua untuk disemak walaupun tahu ada kekurangannya. Takpe, kita tunggu apa komen Prof :)

Namun, ada jugak yang tak berjaya dicapai, nak set experiment yang sebenar. Tapi, itulah...ada yang kita boleh capai, ada yang makan masa..Tapi, InsyaAllah bila kita yakin kepada Nya, ia akan berhasil...

Kata-kata semangat untuk hari ini,
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails