Thursday, July 8, 2010

Suka makan daging kambing? Suka-suka jugak, tapi berwaspadalah ye...

Dalam paper harini, ada 2 benda yang maybe saya boleh relatekan..
cubala baca....


Galak makan daging kambing

SEREMBAN 7 Julai – Kerajaan negeri melalui Jabatan Perkhidmatan Veterinar (JPV) mengadakan Kempen Makan Daging Kambing dalam usaha menggalakkan pengambilan daging tersebut di kalangan rakyat negeri ini.

Menteri Besar, Datuk Seri Mohamad Hasan berkata, kempen itu bersempena Pameran Pertanian, Hortikultur dan Agro Pelancongan Malaysia (MAHA) peringkat Negeri Sembilan atau Mini MAHA di Paroi dekat sini mulai Jumaat hingga Ahad ini.
Jelasnya, usaha tersebut diharap dapat melonjakkan industri ternakan kambing selain mengurangkan persepsi masyarakat bahawa daging kambing tidak baik untuk kesihatan.

“Ini adalah satu kempen yang menarik iaitu kita mahu galakkan orang ramai makan daging kambing selain memperkenalkan cara terbaik makan daging haiwan ini.
“Masyarakat sebenarnya fobia untuk makan daging kambing sebab ia dikatakan banyak kolesterol, lemak dan berbau hamis tetapi itu daging kambing tua.

“Kita akan mempromosikan daging kambing muda dari ladang ternakan kita sendiri. Bila orang mula makan daging kambing industri ini semakin berkembang,” katanya selepas mempengerusikan mesyuarat Exco kerajaan negeri di sini hari ini.
Tambah Mohamad, hotel dan pengusaha makanan di sekitar negeri ini juga digalakkan mempelbagai masakan berasaskan daging kambing sebagai promosi. (selanjutnya)

Tiba-tiba sesak nafas
PANAS badan serta darah tinggi begitu sinonim dikaitkan sebagai kesan sampingan bagi individu yang gemar makan buah durian dan daging kambing. (selanjutnya)


Hmm..untuk selanjutnya, silala layari link yang disediakan...

nota kaki: Cara kita makan, menunjukkan kesihatan kita...

Ada betoi ka?
Anna Da Lady

2 comments:

  1. erkkk??kambing tu mgkin x laa..tp duriann..oh nooo..

    ReplyDelete
  2. hehe..aik, Ibu Imaan tak suka daging kambing?hehe...

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails