Friday, July 30, 2010

Cantik dan indah tapi...

Assalamualaikum,

Nak berkongsi apa yang disaksikan di Astro Oasis dengan rancangannya Imam Muda...

Nak petik sikit kata-kata Mudir nya yang menyentuh kalbu,

Masjid indah, karpet pun terbentang cantik, tempat parking luas, FREE pulak tu, tapi di mana anak-anak muda kita?

Renungkanlah,
Anna Da Lady

4 comments:

  1. ta la anak muda kita ni...
    masjid sesetengah tu siap ado karpet gebu2 kan.. selesa nak solat :)

    ReplyDelete
  2. To Dni, tula...masjid-masjid skang karpetnya sangat selesa...tapi, still tak dapat menambat hati anak2 muda untuk mengimarahkan masjid...hmm...

    ReplyDelete
  3. Everybody commented on this, but the real question is "Who has taken the responsibility to talk to the younger generation about all the "fadhilat" when you go to masjid." Semua dari kita, yang ada kalimah "Laa illa ha illlAllah" kena buat kerja mengajak orang kearah kebaikan. Bukan keindahan masjid, karpet yang terbentang, atau free parking. Itu semua adalah dunia dan makhluk semata-mata. Yang akan menarik hati-hati manusia untuk ke masjid ialah janji janji Allah yang kita semua kena sampaikan kepada semua, termasuklah anak anak muda dan tua. Satu langkah ke masjid untuk bersolat, Allah akan bagi satu pahala, buang satu dosa dan tingkatkan satu darjat. Solat Isyak di masjid berjemaah akan dapat pahala seperti beribadat separuh dari malam. Solat subuh di masjid pahalanya seolah-olah kita beribadat sepanjang-panjang malam. Wallahualam. FRI.

    ReplyDelete
  4. To FRI, thanks for your input. Hopefully, semua yang bernama seorang Muslim berfikir seperti itu. Mengajak orang ke jalan kebaikan. Bukan menyesatkan. Moga kita diberi panduan oleh Nya. Amin.

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails