Saturday, July 24, 2010

Kuala Selangor tu jauh ke Kak?

Hmm...Kuala Selangor? Di mana ye? Nama je duduk dalam kawasan Selangor, tapi bab-bab daerah nya pun tak lepas lagi...ish ish...

Yang itula bermain di fikiran saya bila akak saya mengajak pergi Kuala Selangor petang tadi.
Memang rasanya seumur hidup saya tak pernah lagi sampai area tu...Macam satu tempat asing je...

Lepas tu, bila dah nak dekat2 sampai tu, baru la tau,
Oh, dekat dengan Ijok dan Sungai Buloh rupanya...

Kiranya kawasan ni majoriti rasanya India kot, sebab dekat dengan ladang kelapa sawit..sepanjang jalan tadi asik nampak kuil je dekat estet. Tambah pulak, harini Indians ada sambutan apa ye? Penuh je dekat kuil tu....

Alasan utama akak sekeluarga pergi ke sana sebab abang ipaq saya ni suka makan ikan kerapu..
Kiranya nak cari ikan fresh la kat Pasir Penambang kot, namanya...
Memang macam-macam seafoods ada...
Ikan kerapu bara lah (yang warna merah), sejenis ikan macam ikan jerung kecikla, siput yang ada durila, ketam yang masih hidupla etc..
Memang puasla kalau nak makan benda yang fresh2...
Dari segi, harga...Hmm, no comment..
Saya pun tak tahu harga semasa benda2 tu...hehe...

Lepas tu, kita orang pergi menjamu selera di S*t*y H*t...Sedap jugak..Saya order mee bandung and makan Sate saiz besar..Okla...Tapi, kakak saya kata;
Manisnya la makanan-makanan dia...

Hehehe...mungkin bagi sesetengah orang OK..saya OK je..hehehe...

Kurangkan manis dalam makanan, tambahkan manis dalam senyuman,
Anna Da Lady

4 comments:

  1. Hi Anna,
    K.Selangor tu tempat we all shopping kalau balik Ijok sbb kat situ ada Tesco. And kat situ ada Bukit Melawati yg we all memang tak kan lupa lawat sbb nak bagi makan monyet, hehehe...

    ReplyDelete
  2. kadang2 kalau orang tanya tempat yang kita tinggal pun tak semua kita tahu kan

    ReplyDelete
  3. To Kak LG, thanks sudi datang sini...Aa, tula..saya pun terkejut jugak kat Kuala Selangor tu ada macam2 popular stores, e.g: Tesco, Pasaraya MU, Pasaraya KU..kiranya kat tempat saya tinggal ni pun ada...hehe...Bukit Melawati?hmm..kena gi sekali lagi ni, nak bg makan monyet jugak...heheh

    To Dni, aa...gila try kat situ..satay dia besar n sedappp..kiranya makan satu batang pun dah cukup kenyang...

    To Sharinginfoz, betul tu..tak semua orang tahu tempat di mana kita tinggal

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails