Tuesday, August 14, 2012

Tekanan darah rendah ketika berpuasa

Mr F beritahu tadi...

"Abang. Ayang ada kat klinik"

Saya terus terkejut...Memang, semalam dia mengadu tak sihat badan, saya pun mengadu kat dia jugak, kepala pening-pening...Sakit kepala...

Semalam, dua-dua kami makan panadol, seorang sebiji. Mr F ajak saya pergi klinik, tapi saya taknak, sebab nak tengok harini macam mana.

Kata beliau, Dr cakap, darah rendah. Hmm...

Bila cakap darah rendah, terus teringat makan hati...Tapi, tak elok kan?

Terus ingat bayam pula, tapi, saya sekarang tak berapa gemar sangat dengan bayam, sebab dulu pernah jumpak ulat kecik-kecik, terutama pada akar dia...Jadi, memang kena teliti bila basuh tu.

Alternatif lain?

Hmm, makanan/minuman bersoya....Memang setiap hari ada je bekalan air soya kat rumah. Baru ni, beli fresh soya daripada kilang dekat rumah MIL..RM3/gayung.

Tempe pun ada, cuma tak goreng lagi je.

Apapun, sekarang ni pun saya dah rasa pening semula...

Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails