Tuesday, August 14, 2012

Minggu terakhir memberi hidangan berbuka

Nampaknya, ni minggu terakhir, saya menyediakan juadah berbuka kepada kawan Mr F di surau.

Tiada apa-apa yang menarik...

Sekadar, nasi putih, sup sayur bebola ayam, sotong goreng tepung, buah epal bergaram, serunding daging (pemberian Angah), air sirap, air Twister oren dan kurma. Cukup.

Apapun, rasa seronok sebab dah tiga kali menjamu kawan-kawan Mr F. Walaupun takde best mana saya masak, tapi tetap best sebab dapat jamu orang dengan hasil tangan sendiri.

Menu-menu berbuka sebelum ni dari hari Sabtu (11/8/12) hingga ke semalam, saya tulis di sini sekadar untuk mengenang nostalgia saya pada Ramadhan tahun ini.

Sabtu (11/8): Berbuka di rumah Maksu sekeluarga bersama Angah sekeluarga,sepupu Alam sekeluarga dan sepupu-sepupu yang masih bujang (Syazwan, Khairi, Naemah). Menunya: Maksu buat-ikan bakar, ayam bakar, masak lemak udang dengan kacang panjang, puding roti warna-warni...angah buat-spageti...saya buat-ayam masak ceti, puding vanilla...Menu lain: murtabak, pisang...

Ahad (12/8): Mr F berbuka di surau-katanya ada nasi arab, tapi tak cukup 'kaw'...Last-last sekali, malam tu after tarwaih terus pergi Saba' restaurant melantak nasi arab kambing..Sodap..tapi pedih perut esok paginya sebab saya letak banyak sangat cili :)

Isnin (13/8): Nasi putih, ikan jenahak sweet sour, sambal udang dengan terung, ayam blackpepper...

alhamdulillah, itu rezeki diberikan Allah..Esok, makan kat hotel pulak...tapi, kalini iftar sorang, sebab dibuat di bangi after kerja..Mr F taknak join :(

Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails