Thursday, August 9, 2012

Rezeki anak ramai dan rezeki dalam kemajuan kerjaya

Bila saya tengok sekeliling saya, terutama di dalam golongan rakan sebaya, saya selalu fikirkan (dalam hati)

"Ok, A ni anak dah ramai...Comel-comel pulak tu"

"Ok, B ni dah dapat Dr, tapi anak baru seorang dan dah besar...Taknak tambah anak ke ye?"

Lepas tu, semalam berborak la saya dengan dua orang lagi rakan sebaya semasa pergi melawat seorang colleague di Hospital Annur.

"Eh, awak...taknak tambah anak ke?" tanya kawan saya.

Hmmm...diam je si B ni...Then, senyum...

Lepas tu...

"Hmm, dah jumpa Dr dah..Dr suruh makan asid folik and Vitamin B,C,E..."

"oh..."

Rupanya, dia sedang dalam usaha untuk menambahkan anak...Cuma belum ada rezeki....

Saya? Mak saya baru bagi greenlight...Katanya...

"Acik...Kalau nanti acik sambung study, nak mama jaga pun takpe..." ----- agaknya, sebab sekarang boring kot kat rumah, sunyi..takde sesapa... :)

Hmm...Sekarang terpulang pada saya and rezeki yang Allah bagi...

Tapi, Mr F lebih sukakan anak tidak dihantar ke nursery...Maksudnya?????

Anna Da Lady


No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails