Wednesday, August 1, 2012

Insurans kereta dan baiki cermin retak

So, selepas je tragedi tadi, masuk ofis..Hati masih tak tenteram...

Dok fikir..."agak2, berapa lama ye cermin tu dapat bertahan?"

Saya pun check kat tenet harga cermin kereta depan ni...Dalam November 2010, ada satu kedai kat Jalan Pahang, customer ni kata harganya dalam RM360..Pastu ada yang kata RM350...Double layer...

Pastu, ada satu forum ni kata, kalau kena RM700 tu, memang kena ketukla tu...

Pastu, tanpa banyak cerita dan nak berkongsi perasaan resah ni, terus call Mr F...

"Abang...tadi masa ayang kat highway, ada satu batu ni...tup, jatuh atas cermin kereta...Kalau rasa dari dalam takde ape, tapi, bila rasa dari luar, ada kesan tak rata.."

Mr F kata;

"Hmm...insurans haritu cover tak?"

Saya pulak jawab..."Tak pastilah..."

"Hmm, kang abang dah cakap amik insurance provider yang lama, senang citer"

Saya.."Yolah, nanti ayang call orang tu.."

Pastu, bila saya fikir balik, masa saya renew insurance bln 3 tempoh hari, memang saya tak bincang byk dgn insurance provider tu, sebab tau jelah, insurance pun ribu riban...jadi, malas nak tambah apa2 lagik...

Last-last, bila call...

"Maafla, Puan...takde dalam insurans..Puan hanya boleh ubah polisi bila buat insurance baru which is next year.."

Dalam hatin, huwaaa...Tapi, masih bertenang lagik...Saya tanya lagi

"Berapa ye, kalau kena bayar untuk cermin tu?"

"15% dari harga insurans...."

Jadi, saya pun hitung-hitungla...Hmmm...Tak banyak pun dia cover...Hanya seratus lebih kurang dari harga yang disurvey tadi...

Hmm, nanti kena cari kedai cermin kereta la jawabnya...

Mr F, maafkan saya ye...Saya tak bersalah, batu tu yang salah!
Anna Da Lady


No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails