Wednesday, December 22, 2010

Bila nak beli pakaian dan kasut sekolah baru...

Cerita ini berkaitan Akak, Along, Bibik dan saya....

Di sebuah shopping mall di Bangi, sewaktu sesi mencuba baju sekolah agama...

Akak: Along, mai test baju ni.
Saya: Eh, akak nampak besarla baju sekolah ni. Betul ke?
Akak:Aa, betullah.sama macam saiz baju sebelum ni yang Along dok pakai...
Along: Aa, Ma..besarla...Hehe...
Akak: Eh, taklah....okla ni...

Oh, sebenarnya nak save bajet beli baju besar2..hehe (dalam hati je)....

Sewaktu sesi mencuba kasut sekolah

Akak: Along..mana Along ni..Mai cuba kasut ni plak...
Saya: Tadi dia ada di sini..Eh, mana la pergi budak ni...

Tiba-tiba...

Along: Along taknak cuba-cuba dah..
Akak: Eh, mana boleh..Meh cuba (sambil bertungkus lumus cuba 'mengejar' anaknya)
Saya: Eh, Along ni..Dulu2 masa Acik kecik, Acik suka tau kalau dapat baju baru, kasut baru..Pelikla Along ni...

Sesampai nya di rumah...

Akak: Bik, ni tolong rendam baju ni ye...
Bibik: Eh, puan..beli baju lagi..kasut lagi? abis tu kasut yang sebelum ni?Baru lagi tu, Puan....
Akak: Taklah Bik, kasut tu kita guna lagi. Takdaklah nak buang...
Bibik: Oh, ok...

Macam-macam,
Anna Da Lady



2 comments:

  1. kos nak mula sekolah makin tinggi. mana taknya kasut dan baju dah berpasang2. masa saya dulu kasut 1 pasang, baju 2 pasang, nasiblah kalau kotor, pakai pakailah baju yang kotor tu selama 2 hari isnin selasa, lagi satu pakai rabu smpi jumaat.

    btw, saya nak ajak ana utk meriahkan contest yang saya buat ni: CONTEST AZAM 2011

    harap kalau ada kelapangan sudi -sudikanlah joint. boleh menang cash, cookies atau pun ebook

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails