Tuesday, December 21, 2010

Bermain dengan nyawa...

Bila dengar berita pasal kemalangan yang meragut 27 orang tadi di TV di Simpang Pulai Perak, rasa...
Ya Allah, ramainya...

Bila dengar berita pasal kes minyak yang dituang dengan sengaja di kawasan tersebut oleh ahli parlimen di tempat tersebut...
hmm, mungkin betul jugak tu...

Akhirnya 'yang mungkin jugak tu' memang BETULLLLL...

My BF, Yati told me just now...
Memang ada orang yang sengaja buat sebegitu di tempat tersebut...Beliau pernah nampak...
Siapa dia?
Mungkin anda pun tahu...
Mereka yang mengambil untung bila berlakunya kemalangan...
Kalau secara halal takpe...
But, yang ini...

Ya Allah, kejinya mereka-mereka yang melakukan perbuatan ini...
Rasa nak menangis rasanya...
Mereka bermain dengan nyawa manusia...
Nyawa manusia...!!!!!!!

Pastu, teringat pulak kursus yang dihadiri tadi...
Ada seorang invited speaker from PERKESO...
Nice person...
Saya rasa memang susah nak jumpak orang seperti ini...Satu dalam sejuta maybe...
Dalam kerja ada unsur dakwah...
Terapkan konsep ketuhanan...

Beliau highlightkan, saya coretkan berdasarkan apa yang saya ingat...

Apa yang kita buat semuanya, Allah tahu...
Saya taknak saya hidup mewah, kereta besar, anak-anak mengaji luar negara, berbelanja luar negara, dalam negara tak main dah...
Tapi...apa yang saya sumbangkan..
Saya bekerja dengan nyawa...
Saya saksikan sendiri apa yang berlaku...
Ya Allah, saya rasa berdosa jika saya tak dapat melakukan yang sebaiknya...
Macam mana saya nak jawab dengan Allah nanti...

Cuba menjadi yang terbaik walaupun bukan yang terbaik,
Anna Da Lady


No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails