Friday, June 28, 2013

SATU CERITA: Kesan extreme diet

Kesinambungan dari entry lepas berkaitan: SATU CERITA: Fat to slim
(Arahan: sila baca entry dinyatakan sebelum baca yang ini)

Selepas sekian lama mengamalkan diet tanpa makan nasi, dan selalu makan bihun, budak perempuan ini sering mengalami 'angin'...

Di mana angin ini ada kaitan dengan rasa tak sedap badan, kekadang rasa sakit-sakit sendi...

Dan pada suatu hari, nak dijadikan cerita, beliau bersembang dengan seorang Dr (bukan Dr medic) mengenai cara pemakanan ketika menjamu breakfast di sekolahnya.

Si Dr: Makan bihun jawa? Saya tak pernah makan pula.

Budak A: Dr tryla..Rasa dia macam style mi rebus jugak..

Si Dr: Aa la..Hmm, saya memang tak berapa gemar makan bihun ni, sebab tu saya selalu ambil mi.

Budak A: Sebab apa Dr?

Si Dr: Saya pernah baca, bihun agak kurang elok untuk kita perempuan ni.

Budak A; Hmm, saya pun pernah baca (sambil dalam hati, agaknya betulla kot, bihun ni antara penyebab penyakit angin ni)

Anna Da Lady



No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails