Tuesday, July 31, 2012

Jamu kawan-kawan suami makan

Kalau kita jamu orang lain untuk berbuka puasa, kita dapat pahala kan?

So, harini saya ambik kata-kata di atas untuk 'kelentang-kelentong' di dapur untuk masak juadah berbuka puasa untuk Mr F dan rakan-rakannya di surau...

Kata Mr F, ada kot dalam 5-6 orang...Beliau bagitau semalam pasal hal ni...

Jadi, disebabkan saya ni tak pandai masak sangat, saya tak amik risiko untuk masak makanan yang heavy2.. Hehe..Lagipun, petang semalam, periuk nasi saya rosak...Sedar waktu nak guna untuk masak juadah berbuka semalam...Semalam pun, saya terpaksa gunakan dapur gas dan periuk kukus...

Saya ni bukan pandai tanak nasi atas dapur..jadi sebagai penyelamat, gunakan periuk kukus untuk elakkan nasi hangit..hehehe...

So, menu berbuka untuk Mr F dan rakan-rakan ialah....
1) Mi goreng udang
2) Popia goreng yang saya 'frozen' kan dalam peti ais...intinya ialah lebihan makaroni bakar tempoh hari..Cuma saya tambahkan cheese untuk tambahkan keenakan...Satu kelainan kan? hehe
3) Keropok lekor frozen segera yang dibeli di Giant..Bolehla rasanya
4) Sirap laici
5) Kurma kering
6) Kismis dan kawan-kawannya yang diberi Pakcik dan Makcik masa pergi umrah tempoh hari...dari Mekah
7) Puding vanilla
8) Rambutan dari kampong

Untuk saya pula, hanya perangatkan nasi tomato dan ayam masak merah semalam plus betik n air kosong...Tupun, memang kenyang sesangat...

Padahal, sahur tadi hanya minum air masak, susu sikit dan kurma sebijik je...Sebab penat sangat badan..Nak makan pun tak larat...
Mr F pula bersahur makan roti dengan cheese, susu, dan kurma...

Itulah menu kami hingga hari ini,
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails