Thursday, February 23, 2012

Survey tool I: Monkey survey and Survey tool II: Google Document (Form)

Sepanjang pengajian, ada ketika kita perlu lakukan survey untuk mendapat maklumbalas mengenai sesuatu.

Saya antara orang yang gemar buat survey for my job and also for my study.

Dulu, saya banyak menggunakan file word untuk create saya punya survey dan send tru email atau post kepada responden.
Tapi, semua itu sangat memerlukan kos dan memakan masa.

Sekarang, semuanya di hujung jari. Hanya perlukan isi survey, laptop/komputer/phone and internet (kalau boleh yang 'laju'..)

1) survey monkey

Cuba layari web ini: Survey Monkey
Dulu, kalau saja-saja gatal nak buat survey simple-simple, saya guna survey tool yang ini. Tapi, saya rasa agak kurang gemar, sebab kemungkinan bilangan soalan yang boleh dikemukakan dan juga backgroundnya dan cara analisis.
Tapi saya tak tahu sekarang...

Lalu saya telah bertukar kepada survey tool yang ke 2

2) Google

Saya akan cerita kemudian, bagaimana dan sebab saya gunakannya,
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails