Friday, January 6, 2012

Self defense with Mr F

Title: Conversation between two people, Mr F and Mrs A
Date and Time: 5/1/2012 @ 10pm
Venue: Home

Mr F: Ayang...please call your sisters..Ask them whether they have 'pisau mainan'
Mrs A: Hmm. For what?

Mr F: Alah, tanya je...

So, Mrs A dengan rasa confuse nya, call la her sisters, Akak and Angah...

Mrs A: Angah cakap, pisau mainan masak-masak Nadya adalah...Tapi, taktau di mana...Akak pulak cakap, pedang mainan Rifqi and Raimi adalah...Nak buat apa ni? Untuk performance makan malam esok ye?
Mr F: Aah..

Mrs A: aik..Tak jadi buat aci-aci bukak pintu ke?
Mr F: aa, tukar lain..(sambil tengok video clip Mission Impossible Ghost Protocol and Self Defense through You Tube)

Mrs A: Ok, dah tau dah nak buat apa ni..Nak buat aksi cenggitu ye?
Mr F: Aa...Ha, cuba awak bangun...Jadikan remote control kipas ni as pisau...

Maka bermulalah aksi lasak antara dua manusia ni di tengah malam...

Mr F: Ha, cuba awak buat camni..tangan kanan hunus pisau dari kiri ke kanan..Saya tepis..Then, tangan kiri tumbuk...Pastu, saya tepis..Tangan yang pegang pisau tadi hunus lagi dari atas..Saya tepis...Pastu saya ambil pisau tu, saya cucuk belakang...

Maka, Mrs A pun buatla seperti yang diminta...tetiba...

Mrs A: Eh, awak..Cuba pegang slow-slow sikit tangan saya ni..sakit tau..Tengok dah merah pun pergelangan tangan saya...
Mr F: Macammana saya nak buat slow, kalau awak pun buat laju..

Mrs A: Aa, ye tak ye jugak...

Maka, buatla lagi sekali..Sambil rekod masa...Tapi bukan sekali, berkali-kali aksi ni sampaila...

Mr F: Ee, panasnya..jom berehat dalam kereta sat..Ada aircond...
Mrs A: Jangan mengada-ngada..Penat tau..

Berehat jap..Pastu..

Mr F: Hmm, tak cantikla aksi tadi...Cuba buat cenggini pulak...Aksi yang sama macam tadi..Cuma nak bagi ending dia cantik lagi...
Mrs A: Hmm, apa kata awak jatuhkan kaki dia macam yang saya buat ni...

Mr F: Aa, cantik jugak...Camne dengan permulaannya? Nak bagi audience nampak apa yang berlaku?
Mrs A: Kawan awak tu buat gaya cenggini..Pegang spek mata sambil tenung awak dengan tajamnya, pisau di belakang dia..Lepas dia di belakang awak, dia nak hunus dari belakang..Awak sempat tepis..

Mr F: Aa, menarik..Bagusla awak ni..
Mrs A: Ha, tau takpe..Cuma esok pastikan kawan awak tu, sehebat saya atau lebih hebat dari saya...Or kalau tak boleh, biar saya yang gantinya (Hahahaa...Sambil senyum dalam hati..boleh makan free esok malam)

Mr F: Mana boleh, nanti orang kata buli perempuan...

Best jugak buat aktiviti macam ni...Rasa stamina kuat sikit,
Anna Da Lady

2 comments:

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails