Wednesday, January 11, 2012

Bila dapat buku bacaan selain novel.....How to get a PhD

Hasil daripada perbincangan dengan Bos tempoh hari, kami yang terdiri daripada saya dan 3 orang kawan lagi, maka bersemangatla mereka dan mencari apa yang dicadangkan oleh Bos kami...

Perbualan tempoh hari ada menyentuh serba sedikit berkenaan:

Bos: Ha, awak..apa bidang yang awak nak sambung nanti?
Saya: Er********, Bos...

Bos: Ok, awak Er********, Z PM, A Ene***, FT Ac*******...Why not buat bidang yang lebih kurang camni..Add on "computational"....Ada dapat tak emel dari W dalam E**g***p tempoh hari?
Saya dll: Takdela, Bos...Bila tu?

Bos: Hmm, cuba kita tengok..Ha, ni dia...Tengok ni...kartun ni cerita semua benda gunakan komputer...past and present...So, saya rasa bagus untuk kita semua bukannya buat eksperimen shj, lebih kepada computational work..Tapi ingat, computational ni bukan hanya based on FEM sahaja..macam-macam boleh...
Saya dll: Hmm, menarik jugak (masing2 berkata dalam hati) ;)

Bos: Ha...ada pernah baca buku ni tak? How to get a PhD?
FT: Pernah bos..tapi baca sampai page 5 je..dah lama tinggal. ;)


Bos: Bagus buku tu..Bacalah...

Maka, pada hari ni saya pun pergilah cari dilibrary..Ada jumpa satu...

Tapi, masalahnya...bila pegang buku-buku sebegini..dok terfikir

"Hmm, bilalah nak habis baca ni ye?. Kalau novel, bolehla aku habiskan dalam sehari..."


"Hmm, apa kata kita bahagikan chapter by chapter antara kawan2 dan buat summary?"


"Ha, good idea..."

Maka, bermulalah perbualan ini antara saya, Z, A and FT.

Saya: Weh, apa kata kita bahagi buku ni buat summary, dari aku buat summary sorang-sorang...
Z: Ha, great idea..Aku setuju!!!


Saya: Ok, bagus..Memandangkan Z dan setuju maka semua setuju lah ye..Hahaha...Dalam buku ni ada 12 chapters...Jadi...
Z: Ha, setiap orang dapatlah 3...


Saya: Hehe..Betoi...Camne nak bahagikan...

Semua berfikir..dan tetiba:

Z: Aku ambil bab 1, 2, 3
Saya: Aku bab 4, 5, 6..Hah, FT and A camne?


FT: Bab 7,8,9..Alamak, banyaknya...tak adil ni....A, ko lagi banyak tau...
Saya: Ingat ni, yang dapat banyak tu, bermaksud dia adalah orang yang hebat..hehehe.. (ayat penyejuk hati)


FT: Yelah...(sambil tak puas hati)
Saya: Ok, bila due date nya...


FT: Hmm, 1 hb dua la...
Saya: Ala, dekatnya..apa kata lepas cuti 8 Feb?

Semua: Ok....
FT: Ingat, nanti present buat slide elok2..guna Aurora ke..hehe...

Macam tu lah bila dapat buku camni..hehe,
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails