Tuesday, June 22, 2010

Siapa berdarah O...mari join saya

A few years ago, saya ada beli satu buku ni..semasa Pesta Buku at PWTC...
Nak tau ape tajuknya?

Panduan Diet untuk Golongan Darah O


Nape ye aku suka nak baca buku ni masa tu...
hehe..ada banyak sebab...
1) sebab mataku dah pening sangat tengok mcm2 buku..dahla bawa cousin kecik g sekali..hehe
2) sebab rasa nak perabiskan duit beli buku..hehe...

tapi sebab utamanya adalah
Aku ni golongan berdarah O...penderma universal tau..
kira golongan yang sangat baik hati..huhu...

lagi satu, aku nak tahu jugak, apakah diet2 yang sesuai untuk golongan darah macam kami ni..
bukan 'dara' ye..darah...hehe

Antara isinya:
- Golongan darah O ni boleh berkembang dengan baik dengan pengambilan makanan hasil daripada daging dan ikan...Tapi, soalan aku, berkembang macam mana tu ye?hehe...
-Golongan darah O patut menghindari minyak kelapa, minyak bijan, minyak kanola, kacang tanah, biji buah matahari, kacang pistachio, kentang, jagung, cendawan shitake, pisang raja, kelapa, tembikai madu, limau mandarin, avokado, pear, beri hitam, kiwi dan macam2 lagi...

Pendek kata, huwaaa.....banyak jugak yang kena hindari...hehe..
Saya taknak ikutla..tapi, kalu tak ikut sendiri mau rasalakan???

Aku ni Darah O,
Anna Da Lady

2 comments:

  1. hehe..rupanya Acik Kam ada geng la...ibu Iman bukan darah O kan?

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails