Wednesday, June 23, 2010

NIOSH Library...Finally!!!

Today, saya buat apa yang sepatutnya saya buat sejak sekian lama dulu lagi...Dah terpendam hajat ni nak ke sana since my undergrad study, cuma sekarang je diizinkan Allah untuk ke sana...

So, tadi, after hantar my anak buah ke sekolah, saya pun pergila ke NIOSH.

Apa NIOSH tu ye?
NIOSH is acronym for National Institute of Occupational Safety and Health, located at Section 15, Bandar Baru Bangi, Selangor.
Kalau nak tahu lebih lanjut psl NIOSH ni, bolehla refer website ni.

Apa yang menariknya, di NIOSH ni, ia ada sediakan satu library yang dibuka untuk orang ramai jugak...macam perpustakaan awam jugakla sikit-sikit...
dibuka dari pukul 8am to 5pm setiap Isnin-Jumaat..hari Sabtu pun buka jugak... 
cuma bukunya very limited in certain areas only...especially dalam bidang safety and health, ergonomics, human factor engineering dan perkara seumpamanya...

Tetapi, nak meminjam bukunya perlulah jadi ahli NIOSH dulu...hehe...
macam tadi, saya tak dptla pinjam buku, so, saya kena fotostat je apa yang saya nak...terpaksalah kan?
...hehe...

Sebab apa saya nak ke sana ye?
1) memang saya perlu ke sana sejak sekian lama dulu..cuma pintu hati saya tak terbuka lagi untuk ke sana pada masa lalu...Finally, dapat jugak ke sana...
2) banyak benda yang bermain di kepala ada kaitan dengan apa yang perlu dicari di sana...

Findings:
After a few hours at NIOSH Library, saya dapatla jugak sebahagian data and info yang perlu dicari dan digunakan dalam kajian saya pada masa kini dan pada masa akan datang...

Inilah hasil fotokopi maklumat yang saya kehendaki...Tapi tak dapat sangat semuanya...
Dan saya masih perlu ekstrak apa yang dikehendaki...Itulah masalah yang utama bagi saya...

Maklumat memang senang dicari, tapi nak mencari info yang tepat tu adakalanya memakan masa dan memerlukan pemerhatian yang teliti... 


Usaha lagi!!!
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails