Wednesday, June 23, 2010

Acik...Kenapa lembu suka warna merah?

Itulah yang dikatakan oleh Anak buah aku semasa menunggu dia nak siap untuk dihantar ke sekolah...

Nak dijadikan cerita...setiap hari semasa gap antara sekolah pagi dan petang, anak buah aku ni, Banglong Rifqi akan menghadap Astro Ceria nya bersama adiknya, Raimi..

So, akupun bila sampai je rumah diaorang menumpangla sama tengok..

Cerita ni timbul bilamana kat TV tu tunjukla citer seekor lembu putih ni..lupala nama nya ape...tapi satu siri kartun la...from Korea rasanya..
Tapi, lembu ni kira 'kureng' sikitla...hehe...
asyik kena buli je...yelah, sebab dia pun 'kureng' kan...hehe


Credit to Mr Google

Pastu, tadi ditunjukkan aksi lembu putih ni dengan lembu warna hitam...ala, macam seladang kot...

Kebetulan, ada sape ntah sidai kain warna merah kat ampaian...
so, ape lagi lembu hitam ni gila tanduk warna merah tu...
then, si lembu putih ni pun joinla sekali...hehe..kesian dia last2 kena tanduk jugak...

Tapi, waktu aku tengok citer ni, aku tertanya jugak dlm hati..
Nape ye lembu ni suka tanduk warna merah...
Then, perkara serupa juga ditanya oleh Anak Banglong ni...

"Acik....Kenapa lembu suka warna merah????"

So, anda ada ke jawapannya???

Yang musykil,
Anna Da Lady

3 comments:

  1. haah..aku pun xtau..tapi ada cerita org tua2, depa kata sebab lembu tu ingat kita sembelih kawan dia, nampak cam warna darah..sbb tu derang mengamuk bila tgk merah..

    ReplyDelete
  2. ouh..macam tu...ko rasala kan?sape yang tahu ye psl benda2 ni..soalan ye

    ReplyDelete
  3. er tapikan..binatang kan buta warna...cemana pulak dia boleh kenal warna merah pulak?aku dok kompius dari dulu lagi

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails