Tuesday, January 4, 2011

Dengan ini, saya yang bernama sekian sekian telah melapor diri pada 2011

Itulah ceritanya...
Sekarang kisah yang ingin saya kongsikan..."LAPOR DIRI"...

Bagi orang yang telah diberikan cuti yang sangat panjang untuk jadi student, then, nak start kerja balik sebab dah tamat pakej percutian tu, memang suatu yang
*
*
*
"MENYEKSAKAN" sebenarnya...Hehehe...

Seksa apanya awak?

Seksa sebab kena bangun pagi-pagi, siap-siap nak pergi ofis, nak tempuh jalanraya yang semestinya 'busy' giler di waktu pagi-pagi ni...
Fuh, sudah lama kutinggalkan tabiat bangun pagi awal-awal ni...Kalau bangun pun mesti tak lama lepas tu tidur balik...
EXCEPT bila ada penting yang memerlukan diri ini tak tidur semula...
Contoh: kenduri ke, kursus ke...

Biasalah 'bujang' kan?Huhuhu.....

Ok, berbalik kepada kisah melapor diri ni...
Saya telah selamat melaporkan diri saya semula di tempat kerja asal saya satu setengah tahun yang lalu semalam sebelah petang...

Kenapa petang? Tak Pagi?

Sebab....
Ada benda yang tidak dapat dielakkan...

Tapi, saya hanya sempat pergi Unit Latihan je, iaitu tempat yang menguruskan cuti belajar saya...
Tak sempat pulak nak menghadap 'bos' lepas tu, sebab ada 'urgent' lagi...

Maka, proses lapor diri tak complete lagi semalam...

So, harini dengan rasa berdebar-debar, keluar rumah pukul 9 am...
Dengan memastikan penampilan kemas dan rasmi, maka saya menuju ke tempat yang sepatutnya saya pergi semalam...Fakulti...
Then, bila dah sampai, pergi ofis lama jap, letak barang sementara tunggu sorang lagi colleage nak lapor diri sama-sama...

Nasib baik, takde sape kacau tempat kerja kami..
Alhamdulillah..
Kalau tak, mesti sibuk nak pikir...
Hmm, nak dok mana la lepas ni...Huhuhu....

Then, naik atas nak mengadap bos dan mohon perkenan beliau..Hehe..
Akan tetapi, nasib tak menyebelahi kami...
Bos takdela plak...Meeting kat luar...
Dapat jumpa Steno je...

Takpela, asalkan dah lapor diri kat Jabatan, melalui Steno...
Tapi, Steno kami ada pesan, nanti jumpakla bos tu, nampak cantik sikit..Hehe...

So, urusan lapor diri tak complete jugak untuk harini selagi tak mengadap bos kesayangan :)
Anna Da Lady



No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails