Friday, January 28, 2011

Bila kita rasa syok...

Cuba baca artikel ni, from Harian Metro...

Kita ambil sikit sedutan daripada artikel ni:


"Kata Owen, memang pada hari tertentu dia pernah berasa kurang sihat atau tidak selesa apabila bangun pagi dan boleh berehat di rumah. Tapi saya sangat sukakan kerja ini dan tak mahu mengecewakan rakan yang lain."

Hmm, tula yang berlaku bila KITA SUKA KERJA KITA DAN ADA RASA TAK MAHU KECEWAKAN RAKAN SEKERJA YANG BERKOLABRASI DGN KITA....

Tapi, camne nak suka dengan kerja kita? Bagi saya, faktor-faktor berikut adalah sebab kita suka pada kerja kita:

1) Pengaruh di tempat kerja (Bos, rakan sekerja, keadaan tempat kerja, beban yang dikenakan kepada individu tidak melampaui ability individu tersebut)
2) Emosi yang dibawa dari rumah (Mesti happy sejak dari rumah dan ia akan terbawa-bawa ke tempat kerja)
3) Suasana persekitaran dari rumah ke tempat kerja (Selalunya bagi saya, saya suka cuaca yang mendung, tak panas sangat, sebab saya rasa nyaman je nak buat keje nanti)

Takat ni je, tadi dalam MHI ada bincang pasal topik ni,
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails