Tuesday, March 6, 2012

060312: Bila dokumen yang di'save' semalam hilang...

Pagi ni, datang-datang ofis terus je bersemangat nak buat kerja wajib nan satu...Sebab pukul 4 ni nak kena submit.

Kerja apa tu? ...

Saya kena buat proposal untuk apply research grant. Tapi, grant ni unik sikit. Sebab kena gabung dengan univ. lain dan multidiscipline field.

Jadi, saya ni berpayung di bawah satu projek besar, dan saya akan buat satu sub-sub projek kepada sub projek besar ni. Ha, nampak tak? Berapa banyak sub projeknya. :)

Masalahnya.....

Semalam, saya dan my group dengan my senior diskus pasal benda ni dari pukul 2.30-7.00 petang semata-mata nak keluarkan idea berkaitan projek ni..Tapi buat draft je pun..Belum details lagi...Lama tak? Sangat lama bagi saya :)

Pastu, masalah besarnya....

Dalam pukul 10 lebih malam tadi, my senior dah hantar beberapa fail words yang kami diskus semalam tru emel. So, saya kata, "OK..dah dapat. Esok bolehla mengadap benda ni bila dah ada rujukan...

Jadi, pagi-pagi bila sampai...

"Aik, internet connection problem lagi ka? Haiya..macammana nak buat kijo ni..."

Tanya ofismate, semua face benda yang sama...Tapi, after a few minutes, ok dah...

Jadi, saya buka file yang my senior hantar tu...Sekali, dua kali saya tekan..tak keluar-keluar...Last-last keluar benda ni...


"Haiya..what happen?"

Ok...takpe-takpe..try call kekawan yang lain...maslaah sama jugak..tak dapat bukak...then, call my senior untuk send sekali lagi..

pastu, tetiba..."Alamak, internet connection problem lagi..."

Kalut dah saya time ni...Jadi, naik atas lab...Jumpa kekawan...

"Korang, ada internet tak? Dapat bukak tak yang prof bagi tu?"

"aala..tak dapat bukak"

Haiya..tak boleh jadi ni...pergila mengadap my senior...

"Prof, still tak dapat bukak la file tu...Cuba prof check dapat bukak tak dari komputer prof.."


"Aala..tak dapat..aik, apa jadi ni..takpe, you pergi tengok laptop semalam tu, saya pergi helpdesk, suh diaorang scan, kenapa tak boleh ni..hm..naya kalau tak boleh ni..."

Alhamdulillah, ada satu fail di copy dalam laptop tu, cuma fail-fail lain hopefully selamat la..
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails