Thursday, December 5, 2013

Projek hujung minggu: meraikan keluarga datang

Kalau entry semalam bercerita tentang projek di kebun...

Kali ni, saya bercerita pulak projek di dapur :)

Seperti yang diceritakan dalam entry sebelum ni, parent saya datang bermalam 'sat' di rumah saya sebelum bertolak ke JB. Sebab adik saya kena masuk wad. Demam teruk ditahan di Hospital Sultan Ismail.

Saya selaku adik perempuan bongsu dan yang 'tak banyak lagi' komitmen bertanggungjawab membawa parent saya ke JB untuk menziarah adik saya. My parent boleh bawak kereta, tapi tak boleh drive jauh-jauh dah..Kalau datang KL atau balik Johor, selalunya abang saya yang drive..Tapi kali ni beliau sibuk, maka my parent naik bas, turun di Duta dan my Angah pergi ambik.

Maka, seluruh ahli keluarga kakak-kakak saya (tak ramai pun, 2 families jek) datang ke rumah saya untuk bertemu dengan parent kami yang berbulan-bulan sudah tidak ditemui :)

Maka, saya selaku adik yang 'bagus' (hehehe,,puji dulu), berbesar hati mengerah tenaga dan kemahiran yang ada, untuk 'membuat' something untuk bagi diaorang 'proud' ada adik macam saya ni yang pandai masak akhirnya! huhuhuhuhuhuhuhuh8h8hhhuhuhuh8h :)

Maka, ini adalah sedikit gambar awal untuk tatapan saya kemudian hari, supaya ia menjadi pembakar semangat untuk buat lagi 'makan-makan' macam ni bersama keluarga... :)


Mashed potato yang dimakan dengan gravy (instant)..Homemade gravy ni dulu pernah buat sekali...Tapi disebabkan kesempitan masa, maka terpaksa guna instant gravy :) Sori deh!


Roasted chicken..separuh jek sebab ayam-ayam lain buat bakar bersama madu...Abaikan pisang yang berada di sebelah tu...


Ni sambal tempe yang dibuat oleh my Akak..sedap!

Pendek kata, sememangnya memasak ni best! Tapi, kena selalu berlatih supaya tidak lupa dan lebih cekap,
Anna Da Lady





No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails