Saturday, October 26, 2013

Bajet 2014: apa kata saya sebagai RAKYAT

Satu ayat biasa bagi orang yang tak tahu nak kata apa selagi tiada pemahaman yang kukuh kepada apa yang dibentangkan...

"No komen.."

Bila dah ada 'internet' ni, segala maklumat baik buruk Bajet 2014 dapat kita baca dan tengok.

Dan selagi saya tak faham dengan sebaiknya apa yang dibentangkan, selagi tu lah, kata 

"No komen"...

Boleh tak? Biar hati je berkata-kata dahulu...

Secara umumnya perkara dalam Bajet 2014 yang berkaitan dengan saya secara langsung dan cara penerimaan saya:

- Harga gula yang naik 3 kupang lebih: Gula kan memang tak elok untuk kesihatan. Kurangkan gula, maniskan senyuman...Tapi, yelah, gula ni kita guna setiap harikan? Maka, kenalah pandai minimakannya dalam pemakanan seharian. :)
- BRIM rasanya saya masih tak layak :( Rasanya, lagi best kalau pembahagian ni mengikut negeri tempat bekerja..Sebab mereka yang dok kat area Klang Valley ni, sah2 walaupun gaji 4k dan ke atas, 'ngam-ngam' je gaji nak tampung perbelanjaan seharian...
- Bonus setengah bulan gaji: Oklah, tapi kalau dapat sebulan gaji dan lebih macam orang kerja syarikat swasta lagi best kan? :)
- Baucer buku: alhamdulillah, yang ni bolehlah digunakan untuk membeli perkakas yang patut...

Apa lagi ye?

Tapi, apapun Alhamdulillah dengan apa yang dikurniakan, sebab dunia ini hanya sementara...Ingat di Sana nanti :)

Anna Da Lady






1 comment:

  1. kan bagus klu ada ramai lagi fikir macam ko kam! ini x, semua nak memandai2 mcm pakar ekonomi je gayanya..

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails