Friday, March 22, 2013

Persiapan akad nikah adik lelaki

Ok..Kita buat cerita macam budak sekolah rendah Tahap 1 ye :)

"Saya ada seorang adik. Nama adik saya Ijan. Pada cuti sekolah nanti, adik saya akan menamatkan zaman bujangnya dengan seorang wanita pilihan hati. Saya sangat gembira untuknya..."

Ok..amacam? simple tak ayat di atas? huhuhu...

Ok, pasal entry ni, nak cerita sikit pasal persiapan ala kadar di pihak lelaki;

1) Alhamdulillah, kita tak payah kisah pasal nak buat makan-makan selepas sesi akad...Just pergi tengok adik kita berjabat tangan ngan tok kadi..Then, dah sah! sah! sah!...Maka, kita pun terus menuju ke rumah perngantin perempuan untuk 'melahap'..(ok, bahasa yang sangat kurang sopan..hehe)

2) Alhamdulillah lagi, rumah kita tak akan berselrak disebabkan sibuk dengan persiapan nak buat kenduri..Maka, satu kelegaan di situ :)

3) Tapi, menjadi satu tanggungjawab bakal pengantin lelaki, untuk menyediakan barang-barang terutama mas kahwin dan duit hantaran untuk pengantin perempuan..Ha...yang ini yang kena check...Adakah sudah cukup? Sudah siap dihias dan sebagainya...Maka, diaolog berikut berlaku di antar sorang kakak yang sangat manis, dan sorang adik yang sangat ohsem!

Akak: Adik, dah siap ke semua kelengkapan untuk majlis minggu depan? Pasal bekas nak letak cincin?

Adik: Hmm, tak pasti la..Kena tanya kat Fatty (bakal isteri)...

Akak: Hmm, kalau belum lagik, takpe nanti mai umah Acik hujung minggu ni, kita cari sama-sama...

Adik: Ok, thank you Acik!!!!!

Oh, satu kepuasan di situ, sebab dapat menjamu mata tengok barang pengantin sekali lagi....

Serius!!!! saya sangat suka 'bershopping' dan menjamu mata tengok kelengkapan dan persiapan untuk majlis prkahwinan..Rasa sangat hepi..dna rasa sangt geram, sebab waktu saya dulu, takdak semua ni...

Oh, best nyer!!!!!
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails