Friday, November 30, 2012

Bila 'pet' kesayangan meninggalkan kami...

Minggu lepas, hari Khamis 22/11/12, telah menjadi satu tarikh yang akan dikenang oleh kami berdua... Si Honeymaw, iaitu kucing kesayangan Mr F jenis Bengal-kucing hutan telah pergi meninggalkan kami, dalam keadaan yang sangat menhibakan terutama pada diri Mr F...Ikuti cerita berikut;

Dalam pukul 6.40 petang....

Mr F: Ayang di mana ni?
Saya: Masih on da way nak balik rumah ni.

Mr F: Ni...Honeymaw, nampak lemah je ni
Saya: Hmm...Tunggu japla...

Tak berapa lama kemudian...

Saya: Abang..ready la..Kita ke klinik, bawa Honeymaw...Ayang dah nak sampai ni.
Mr F: Tak payahla...Dah tak gerak pun dia..

Saya: Eh, takkan kot...

Balik tu, saya terus menuju ke Honeymaw...memang langsung tak bergerak..keras je...

Mr F bercerita....

"Abang sedih sangat. Sebab dia mati depan Abang. Abang sempat tengok dia menghebuskan nasfas terakhir..." Hmm...

Malam tu juga, Mr F menanam Honeymaw depan rumah kami...

Hilang satu 'anak' kami,
Anna Da Lady


No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails