Friday, May 25, 2012

210512 hingga 250512: Pedih mata...

Minggu ni, memang mata rasa lesu je..Bukan je badan lesu tau!
Mata pun tau rasa lesu jugak :)

Sememangnya minggu ini menguji tahap kesabaran saya dan ketabahan saya sebagai pekerja...
Dan juga menguji stamina saya yang masih lagi dalam usia 20an :)
Tapi rasanya, energy ni macam orang yang usia 30an je..Lemah semacam....

Naik turun tangga..Jalan keliling fakulti...Dari tingkat bawah hingga tingkat atas..Rasanya semua pelosok saya pergi kecuali sayap belah kiri bangunan fakulti saya, sebab takde kena mengena dengan saya.

Dari dokumentasi, ke kewangan, ke soal keluarga, ke soal hotel, ke soal pelajar, ke soal penyelidikan dll...
Macam multi-tasking pulak...

Pastu dengan pakai kasut 'heel' nya yang saya sangat jarang pakai kecuali bila nak kena naik ofis..Selalunya, kalau pergi cafe/suaru/koop/Warta/Billion, saya just pakai kasut "Angry Bird" saya :) Warna merah..Flat..selesa!

Tapi, itu baru sekarang, taktaula bila dah bergelar 'Dr' nanti..Mesti lagi penat. Dengan nak kejar KPI nya yang semakin hari semakin banyak requirement nya.

Tapi, harap by that time, saya masih lagi 'gagah' menempuh semuanya selari dengan perkembangan semasa, career dan keluarga :)

Bila cakap pasal keluarga pulak, saya rasa minggu depan ni adalah hari saya berjalan-jalan pelosok negeri Semenanjung Malaysia.

InsyaAllah, esok pagi saya ke Johor.
Lepas tu, Isnin malam Selasa akan berada di Kuantan.
Oh, saya tak dapat bayangkan drive ke sana tanpa ditemani Mr F. Mr F ada teambuilding di situ dari Isnin hingga Selasa. Tapi memandangkan saya masih bekerja pada Isnin, dia kena pergi dulu :(

Jadi, Selasa saya bercuti...And balik semula ke ofis pada hari Rabu sebab ada kelas.

Then, hari Khamis, saya dan Mr F akan bertolak ke Kelantan sebab saya ada program dengan research group saya...

Lepas tu, saya teringin saya nak balik kampong saya di Kedah, sebab dah hampir tiga bulan, saya tak balik kampong. Rindu pada mak ayah saya..Pada keluarga saya yang lain. Baru2 ini, good news, InsyaAllah saya akan dapat seorang lagi anak sedara..Lagilah, saya terasa nak balik....

Cuma, saya tak suarakan betul2 lagi pada Mr F, sebab saya rasa mesti dia susah nak dpat cuti panjang, setelah cuti mengikut saya ke Kelantan...

Tapi, Mr F ada cakap, kalau nak balik, balikla..Cuma saya tak nak balik tanpa dia. Tak bestkan...?

Apapun, hmm, bayangkan perjalanan pada minggu depan. Memang sekali lagi menguji stamina.
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails