Thursday, November 11, 2010

Zaman sekolah rendah...

Harini keputusan bebudak UPSR dah keluar kan?Hehe...Saya ada sorang sepupu yang ambil UPSR tahun ni...Taktaula camne...

Teringat lagi zaman sekolah rendah dulu...Dari darjah satu smpai darjah dua, belajar kat SK Kg Salang, Perlis...Pergi sekolah tu sebab ikut my mom..senang nak gi sekolah..balik sekolah....
Pastu, my mom kena tukaq pulak sekolah gi SK Kayang, Perlis...So, saya plak bertukarla ke SK Sri Indra (antara kawasan yang kena 'bah' minggu lepas) sebab sekolah ni antara yang terbaik di Perlis pada zaman tu...Adik saya pulak yang ikut my mom gi sekolah tu dari darjah satu sampai sekerat darjah dua kalau tak salah...

Dulu, kalau pergi sekolah, dari darjah 5-6 kalau tak salah, ada sepasang suami isteri ni akan mai dan hantar balik saya dan rakan2 lain...semua dari sekolah yang sama...so, bertambahla kenalan ketika tu...kiranya kami ni naik satu kereta...
Kadang2, my mom or my dad pergi amik saya ikut sapa yang guna Van waktu tu, jika pakcik makcik ni tak dapat nak berkhidmat..waktu tu pakai Van...hehe..sebab family ramai..5 beradik....
Waktu saya mula2 masuk darjah 3 kat SKSI, my abang sepupu juga sekolah yang sama, darjah 6...kiranya ada gengla...so, rasa secure la sikit...Dulu masuk kat Darjah 3 Mulia kalau tak salah, 4 Berkat, 5?hmm..tak ingat...6 Harmoni....hehe...
Pastu kalau ada kelas sebelah petang atau sukan, saya akan mengayuh basikal dari Taman saya ke sekolah dengan kawan sepermainan, Yanti...Makan masa 10 minit jugakla..tupun ikut shortcut..hehe...

Dulu-dulukan, ada perkhidmatan gigi kat sekolah..dalam kitaran sebulan sekali kot...so, dulu masa kalau nmpak report klinik gigi je dihantar masuk kelas, semua orang akan meremang bulu.takut nama dipanggil..huhu...dan akan ada orang yang akan buat reason yang 'funny'..contohnya..."Mak saya tak bagila".....Termasuklah saya...HAHHAHAHAHHA....

Pastu dulu zaman sekolah, my mom jaga bahagian RMT...so, akan ada lebihan susu kotak dan dia akan bawa balik ke rumah..memang best....SODAP...hehe....
Pastu, my mom juga akan jadi antara wakil beli barang makanan untuk sukaneka sekolah..so, dia akan selalu beli aiskrim kat satu kedai kat Kangar ni..Taktaula sekarang ada lagi ke tak..Kadang2 kami dapat free aiskrim Walls Neoplitan tu satu kotak..hehe..BESTNYA..... 

Saya jugak jadi wakil KOIR masa ISO9000 mula2 diperkenalkan untuk sekolah...saya pun heran macammana la boleh tercalon...hahaha..maybe sebab waktu kena test 'nyanyi' masa kelas Muzik tu saya nyanyi sedap kot...Lagu Erin Malik, babe...hehe....Apa ye tajuk dia...lupa plak....
Kami JV dengan SM Syed Hassan, jiran kami...kiranya gabungan junior and seniorla...
Antara lagu2 yang kami nyanyi; LAGU ISO, wonderful world dan lagi satu tak ingat ape..Waktu tu Dato' Najib jadi Menteri Pelajaran...so, beliau and isterinya datang melawat kami sewaktu perasmian tu....

Tapi, apa yang paling menggembirakan bagi pelajar sekolah rendah adalah waktu selepas selesai UPSR...hahaha...Dan yang paling meresahkan, waktu nak dapat keputusan UPSR...hahaha...

Teringat kekawan lama,
Anna Da Lady


3 comments:

  1. Salam Anna...

    Ada ker emak yg tak bg anak dia wat check-up gigi? abeh tu, cikgu dan nurses tu caya ker?
    lawaklah kan heheeh....

    ReplyDelete
  2. To Queenie..hahaha..takdenya diaorg nak percaya..kena jugakla...hahaha..tapi, kalau tak salah, ada satu kali tu saya terselamat sebab saya takde dalam kelas..samada 'tersengaja' atau 'sengaja', tak ingat....hehe..tapi bila diaorg datang sekali lagi, kena jugak..tak blehla lari.huhu

    ReplyDelete
  3. Teringat dulu g skolah naik basikal sebab orang lain naik basikal.
    Padahal rumah kat belakang skolah.

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails