Friday, May 14, 2010

Tudung

Yeye..aku beli tudung lagik...
bukan ape, asalnya nak cari satu tudung syle yang aku pakai dulu, nak bagi kat angah aku..dia minat style mcm tu waktu aku lawat dia tempoh hari...

p.s: gambo ni zaman dia tgh mengandung..chubby la sikit..lani dia slim melim balik..hukhuk..jeles aku..

so as per her request, aku pun gi la menonong carik after hantar anak buah aku gi sekolah tadi..last2 aku pun beli sekali..sbb alasannya logik sekali..design camtu meme aku nak cari lagi..nasibla, sape yang bernama 'Anna Da Lady' a.k.a Ana or Kam ni..hehe

alkisahnya, bila cakap pasal tudung..aku nak flashback design2 tudung yang aku pakai dari dulu sampai lani..

Ni style yang pertama..materialnya cotton..eh, betul ke cotton ni, Lea?hehe..
Dua contoh tudung yang aku beli masa zaman awal2 masuk matrix dulu..waktu era tu, tudung2 kira mahalla..yela, mau tak mahal..waktu tu aku pun belum keje lagik..hukhuk..harap duit JPA plus 'fama' je..mana mampu, beb, nak beli mahal2..hehe...tupun, banyak jugak aku beli..kira sesal gakla beli byk2 bila dipikir balik bila dah besar pnjang gini..hehe...tapi, aku still pakai jugak, especially bila rasa kesian kat tudung2 ni..hehe.. ada ke bleh kesian..ish ish..

Ni trend aku yang kedua..sampai lani still pakai..especially, bila rasa nak berbunga-bunga sikit..and bila pakai baju plain..tudung2 ni masa2 zaman-zaman aku kat uni..


Yang ketiga...zaman waktu dah mula start kerja...biasala, bila dah ada duit sendiri mulala, nak melawakan?tambah2 bila dah kena masuk opis..hehe..tudung2 ni popular zaman tu..tudung ada manik..tudung ada bunga2 ala2 corak veitnam gitu..hukhuk..


Yang da latest...antara koleksi tudung yang aku suka pakai lani...takyah dok renyah nak iron byk2..mai sarung je..lagi satu..dia best..hehe..


Then, last but not least, yang akubaru beli tadi..masih di jemuran..semangat nyer nak pakai..tak sabo2 nak tunggu 'si dia' kering..hehe..


Kesimpulannya, secara zahirnya, perempuan memang memerlukan beraneka, bermacam tudung untuk memenuhi kehendak, keperluan, kemampuan dan apa2 yang sama dengannya...

Sampai di sini bercerita pasal tudungku,
Anna Da Lady

.

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails