Friday, May 14, 2010

Piala Thomas 2010 and MHI

Aku dah lama tak mengikuti perkembangan cerita-cerita badminton ni..kalu nak ikutkan, dari zaman kecik, zaman anak2 sidek, keluarga aku ni meme suka tengok badminton..sanggup bangun awal pagi nak tengok live game tu, w/pun esoknya sekolah..tapi, taktaula psl pe lani, aku tak jadi mcm dulu..tak mengikuti sgt..
cuma baru2 ni je aku mengikuti perkembangannya, which is secara tepatnya today..tupun setelah ada perkembangan kejuaraannya..

Pagi tadi aku mengikuti siaran MHI di TV3..ia ada jemput pembaca berita sukan yang femes ni...'Mr Burn'..Mr Bakar (Mr B) la..hehe...then, dari apa yang dibincangkan, Mr B cakap persaingan antara malaysia and china ni sengit..ramai gak org tanya dia berapa percent peluang kita ni...fifty-fifty ke? pastu dia dgn jujurnya cakap 48-52...kalu ikut ranking badminton ni, china players meme hebat2..top ten lagi...kita nyer player..Dato' Lee Chong Wei je nombor 1..tapi yg lain2 tu biasa-biasa je..hmm...taktaula..

Source: Mr Tenet

tapi, ikutkan apa yang Mr B cakap, ranking ni kita tak bleh refer 100% sgt tuk menilai kekuatan pemain masing2..sbb ia hanya berdasarkan how many competition that they r win..contohnyala..Lin Dan (china player)...even dia ni no.2, tapi dia ni kira hebat..sbb dia pernah memenangi Piala Komanwel, which is meme hebatla..cuma, lack nyer..dia kurang participate mana2 competittion..thats why dia tak no. 1...itule citernya...
then, tengok2..hm..betul jugak kata2 Mr B, who is also known as expertise in sport untuk ramalan2 ni..
Kita kalah 3-0, beb dengan China...huwaa..sedih jugak..sebab dah lama aku tak jenguk badminton ni..tapi, masa aku jenguk dia kalah..

Tapi, takpela...pemain Malaysia..cuba lagi..jangan terus mengalah..ingat kita bukan 'pengalah'...Chaiyok..

Aku jugak yang sama-sama jujur,
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails