Thursday, May 13, 2010

Sahabat dan Nostalgia zaman bersekolah


Aku ada seorang kawan ni and also dikira sedara jugala, dia dok jauh kat Tanah Arab...study..dah lama tak bersua..almost 5 years..InsyaAllah, tahun ni final year dia kat sana..tak lama lagi bolehla berjumpa ye, M******?hehe..aku doakan yang terbaik buat ko..Amin.

Aku kenal dia ni bukan dari kecik tau..and aku tau dia ni sedara aku pun sebb bersekolah menengah sekali..kalu tak, ha..taktaula ada gak sedara yang sama baya ngan aku..and paling best dok kat ngan umah aku kat Kedah nun...so, dulu2 masa aku Form 4 & Form 5, aku kalu nak kelik kampung, selalu ngan diala..ataupun dengan dua orang lagi kawan or sedara aku yang aku baru tau masa tu jugak..pergi-balik naik bas, woo..aku kalu takde depa, mesti aku taktau nak naik bas mana..sebab aku ni dulu bukan jenis 'berdiri atas kaki sendiri'.harap orang mai amik jerk..hukhuk..lagipun, aku ni pengecut sama..hukhuk..

alkisahnya, sedara aku yang bernama "M" selalu jugak hantar mesej untuk renungan bersama..ni aku pun nak kongsi di my Virtual Diary ni..hopefully, memberi peringatan buat kita sesama..

Sabda Rasulullah S.A.W.: "Tiga perkara yang boleh mengeratkan persahabatan dengan saudaramu iaitu memberi salam apabila bertemu dengannya dan menyediakan tempat duduknya dalam sesuatu majlis serta panggillah ia dengan nama yang disenananginya". (Riwayat Al-Tabrani)

Wallahualam..


Kind Regards,
Anna Da Lady

2 comments:

  1. suka buh gambaq xdak kaitan, lenkali buh gambaq aku!

    ReplyDelete
  2. apa takde kaitan..adala..tengok dari mata hati len kali..dipetik dari Dr MZN..hukhuk..ala, aku je faham di sebalik semua gambo tu..kalu ko nak faham mcm aku faham..tengokla selalu..hehe..

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails