Wednesday, July 3, 2013

SATU CERITA: Keluar lunch bersama girlfriend

Satu tengahari yang hening telah menemukan dua orang sahabat lama di sebuah kedai makan di Seksyen 7 satu tempat di Selangor.

Walaupun dekat, tapi mereka jarang bersua. Maka, apabila berjumpa pelbagai cerita dikongsi bersama.

Q: Weh, mu apa cerita?
B: Aku camnilah...

Q: Mu tak kelik kampong ka?
B: Rasa teringin nak kelik jugak, tapi ada satu benda aku kena setel dulu, lepas tu baru rasa lega nak gi mana-mana. Mu pulak apa cerita? Ada berjumpa lagi tak kawan kita jiran mu, Ali tu?

Q: Hmm, aku taktau la mek...Dulu, rajin jugak dia sembang, keluar makan ngan aku..Sekarang ni, macam nak mengelak je bertembung ngan aku.
B: Ha? Pasal pa? Aku pun dah lama tak jumpak dia.

Z: Ada satu cerita ni, kawan kita yang dok kat utara, Has. Haritu dia mintak nombor telefon  Ali kat aku. Pastu aku bagi la selepas asyik ditanya. Dia kata dia nak contact Ali ni pasal tips buat PhD. Has ni jugak ada cakap kat aku dia suka jugak dengan si A ni.
B: Oh yaka. Bagusla. Hm, pastu?

Z: Aku taktau la sama ada aku salah atau tidak bertindak camtu. Tapi, aku rasa ni penyebab nya, Ali taknak dah bertembung ngan aku.
B: Hmm, susah jugakkan.

Z: Itulah..Nak tolong kawan ni, kawan lain pula sengsara.
B: Apapun, moga kita semua waras dalam bertindak kan?

Bukan nama sebenar,
Anna Da Lady


No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails