Tuesday, April 2, 2013

Emosi ketika di akad nikah: pengantin lelaki dan perempuan

Nampaknya bukan saya sahaja yang mengalami  masalah ini, tetapi adik saya dan pasangannya jugak...

Masalahnya adalah, memek muka sangat tidak comel untuk ditangkap gambar....Maksudnya, tiada senyuman, hanya kerutan muka, bibir tiada senyuman, hanya menunjukkan resah semata-mata!

which is, si photographer sangat tidak berkenan.... :(

Saya tanya adik saya selepas sahaj selesai majlis akad nikah..Ketika ini, kami dalam perjalanan ke rumah pasangannya untuk jamuan akd nikah...Saya jadi driver beliau pada hari itu...

Saya: Adik, pasal pa ang tak senyum masa akad tadi..Tak senyum pun muka tu?

Adik: Eh, yeke? Taktaula acik..Macam mana nak desxribe ye...Taktau nak kata apa..memang speechless...

Saya: Hm, bukan adik je, kakcik pun macam tu jugak...Dapat muka masam je...Tanpa senyuman..Cuma, last-last tu, baru dapat sikit-sikit...

So, kepada bakal pengantin di luar sana, pastikan ada control memek muka anda ye..Pastikan senyuman sentiasa ada terutama bila anda jadi perhatian semua :)



Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails