Thursday, September 2, 2010

Bila kena marah...

Perbualan di antara seorang majikan (M) dan pekerjanya (P).

M: Kenapa awak tak buat macam yang saya suruh?
P: Saya dah buat macam yang bos suruh.
M: Tapi, kenapa tak macam yang saya nak?
P: Sebab saya tak tahu apa yang bos nak. Saya buat apa yang saya faham dan biasa buat.
M: Kenapa awak tak usaha nak cari lagi?Tak pun tanya saya?
P: Sebab saya ingat benda ni dah cukup. Sebab tu saya tak cari lagi dan tanya bos.
M: Kenapa awak banyak sangat sebab?
P: Sebab bos tanya kenapa? Sebab tu saya jawab dalam bentuk sebab.
M: URGH..awak ni...You are fired.
P: Kenapa bos?
M: Sebab awak banyak sebab......Out from my office

Note: Adakalanya berdiam diri tu lebih baik daripada berbalas balik kata bila anda dimarahi.

Suka duka kehidupan,
Anna Da Lady

2 comments:

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails