Thursday, September 2, 2010

Bila beli tiket...

Si A: Aik...pasal pe haribulan ni macam salah je.Saya nak esok, nape tarikh tu harini pulak?
Si B: Hm...tepon orang kat kaunter tu balik. Pelik tiket bas pagi esok, kita baru beli tengah hari ni tapi tarikh harini dan masa awal pagi tadi.Hmm..
Si A: Ok. (tapi dalam hati, hanya Allah yang tahu)

Si A: Hello, ni Kaunter 32, Hentian S ke?
Si K: Ya, betul.
Si A: Tadi kawan saya belikan tiket. Saya nak tiket esok pagi, tapi tarikh yang tulis kat tiket tu harini, masa awal pagi. Pelik jugak, padahal kawan saya tu baru beli kul 12 tadi.
Si K: Oh, adik datang kaunter balik.Akak tak boleh tukar sistem macam tu je.
Si A: Hmm, saya jauhla Kak.
Si K: Adik kena datang jugak. Sebab tadi kawan Adik tak check awal-awal depan kaunter.
Si A: Hm, OK. (tapi dalam hati..geramnya)

Pengajaran: Pastikan tiket anda dicheck dulu betul-betul before bertolak keluar dari depan kaunter.Kang, buah pisang dah jadi 2 kali.Naya...naya...

Cobaaaaannn,
Anna Da Lady

2 comments:

  1. huhu.. memang naya... kekadang tiket bertindih... serik tol naik bas. huhu

    ReplyDelete
  2. To Dni, tapi apakan daya.bas jugak yg plg murah kalu naik sorang.hukhuk

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails