Sunday, September 5, 2010

Bila beli baju raya 'ready to wear'...



Di suatu kedai baju...

S: Awak...cantik tak baju ni?
H: Tak. Nampak macam orang tuala.
S: Ala, saya takde lagi baju jenis cotton ni.
H: Ha! Cuba tengok yang ni? Cantikla.
S: Saiz pe tu?
H: L
S: L besarla awak. Cuba tengok saiz M.
H: Takdela. Apa kata pergi try dulu mana tau OK?
S: Hm, okla. Saya nak try sama baju cotton ni.
H: Ha. Nah try baju biru ni sama. Cantik jugak ni.
S: OK.

Di fitting room...Hanya S sahaja.

"Ok...Aku try baju biru ni dulu."
"Hmm, look nice. Potongan moden plak tu. Okla.Ambik ni."

"Baju cotton pulak. Ala, saiz S pulak. Takpe, try dulu."
"Wah...padanla..Aku kurus ke baju ni salah ukur?"

"Last..baju ni pulak. Kenapa la corak jalur-jalur ni. Rasa semangat merdekala pulak."
"Hm, cantik jugak.Tapi besarla.Taknakla baju ni."

Setelah selesai mencuba 3 persalinan tu.

H: Ha...Macam mana? Ok tak?
S: Ok...kecuali yang jalur ni.
H: Sebab apa taknak? Cantik ape?
S: Besarla...Kalau ada saiz kecik, saya ambikla.
H: Hm, buat ape nak pakai kecik-kecik sangat?
S: Saya bukan nak pakai kecik sangat, cuma yang ini besar sangat. Nampak gelebeh je.
H: Yelah. Jom kita bayar.

Suka beli baju yang dah siap,
Anna Da Lady










2 comments:

  1. jue pun beli siap je selai.. heheh hubby banjer, kesian bini nye takde baju raya... tu pun payah nak carik.....

    ReplyDelete
  2. To Jue, tula..dah kahwin ni, mestila hubby belanja kan?hehe...baju ape yg dibeli?bj ngandung ke bj kurung biasa?hehe

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails