Sunday, December 21, 2014

Terkenang kebun kecil kami di Malaysia

Kelmarin dulu, saya godek album lama..Ternampak gambar-gambar semasa saya dan Mr F gigih mengusahakan kebun kami di belakang rumah. Rindunya tengok suasana tu, hanya Allah yang tahu...

Memang waktu semangat tengah membara tu, memang Mr F la yang paling nampak seronok sekali, bertukang, korek lubang, tanam dan semai semua dari titik peluh tangannya sendiri...Saya hanya assistant belakang tabir je :) Tapi, itulah salah satu aktiviti berdua yang paling manis sekali :)

Tetiba esok paginya, saya tersedar...Saya bermimpikan kebun kecil kami itu...Rasa sayu je..Taktaula camne keadaan semua pokok-pokok itu...Pokok cili ungu, pokok terung, pokok terung, rosemary, basil, oregano, serai, pokok pisang....Hmm...

Mr F cakap semalam kat saya.."Ayang kalau semua tu dah layu masa kita balik nanti, takpe..nanti kita semai lain..kita cari biji benih lain yang lebih elok kali ni...."

Tapi bagi saya..."Hmm, nak menunggu hasilnya tu yang lama.."

Mengimbas penat lelah yang lalu .....











Harap-harap semua pokok ok ye,
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails