Wednesday, November 13, 2013

Pulau Payar, Langkawi: Snorkeling

Entry ini telah lama tertangguh dek kerana penulis blog ini mengalami satu sindrom 'kerajinan mengupdate cerita pasal kebun' dan 'kemalasan mengupdate cerita-cerita lain'

Namun, apapun, Alhamdulillah, pada bulan lepas, saya dan Mr F dapat menghabiskan masa yang berkualiti bersama-sama di Pulau Langkawi...

Rasanya sudah lama saya tak menjejakkan kaki ke Pulau ini. Kalau semasa keciknya, saya yang menetap di Perlis, selalu akan mengunjungi Pulau ini bersama family setiap kali cuti sekolah..Terutama untuk menikmati keindahan Pantai Cenang dan bershopping...

Namun bila semakin menginjak dewasa, saya mula menganggap pulau ini tiada apa-apa keistimewaannya!

Tetapi, ajakan suami supaya menetapkan satu destinasi percutian berdua seterusnya telah mengubah persepsi ini...

Sememangnya banyak perubahan yang telah berlaku di Pulau ini...Walaupun Pantai Cenang tidak seindah dulu, dan kawasan sekitarnya semakin penuh dengan chalet-chalet dan kedai-kedai makan, namun ada 'sisipan' Pulau ini yang masih saya belum terokai...

Dan akhirnya, peluang bersama Mr F untuk bercuti berdua, dapat mengisi kekosongan ini...

Saya taknak cerita tentang di mana saya tinggal dan lain-lain lagi, tapi entry ni saya hanya nak bercerita pasal Pulau Payar trip...

Sebab saya mengalami 'mabuk laut' yang agak teruk sehingga menyebabkan saya tak 'enjoy' bila buat aktiviti snorkeling...

Memang rasa rugi sangat!!!!!!
Anna Da Lady

Note: nanti saya letak gambar, sebab sekarang ni malas sikit... :)

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails