Tuesday, January 8, 2013

Bukan permintaan semua orang dapat kita turuti dan bukan semua yang kita kehendaki, kita dapat

Harini rasa kepala 'memberat' semacam....

Macam-macam hal ehwal semasa dalam kepala otak ni...Biasalah, dugaan dunia kan?

Kadang-kadang terfikir jugak, macam mana dengan akhirat kan? hmm....

Oklah, berbalik kepada cerita untuk post ni, tadi sempat berbual dengan sorang kawan yang baru balik tamat tempoh cuti belajar PhD dari Australia...Mari kita ikuti cerita ini....

Cik A: Apa cerita?
Cik F: Macam ni lah...Tengah buat correction second draft thesis ni.

Cik A: Hmm, susah jugak ye buat PhDkat Australia ni..Sebab 100% berdasarkan thesis ni.
Cik F: Aa, kadang-kadang rasa nak give up je. Haritu masa first draft, buat correction ok lagik...Ni dah second draft pun, SV mintak campur lagi sebahagian info...Aku dah cakap taknak..Last-last, dia bagi explanation in a polite way untuk tambah..Ada betoi jugak dia cakap tu...

Cik A: Bagusnya SV ko ni ye?
Cik F: ada ketikalah :)

Cik A: Aku kadang-kadang jeles tengok korang semua ni...Tengok korang semua dah balik dengan PhD ataupun hampir nak bergelar Dr...
Cik F: A....tak semua sama..masing-masing ada rezeki sendiri..Aku pun jeles tengok korang semua dah bekeluarga..Aku ni je masih single.

Cik A: Hm,,ye jugakkan..rezeki masing-masing...Ni kepala aku dok pening pasal permintaan KJ ni...Dia cakap kalau boleh fikir balik pasal permohonan PhD ke Universiti ni...Tapi, aku rasa aku dah tak larat dah nak buat balik start from zero...Cari balik Universiti lain..Buat balik research proposal baru ikut kesesuaian bidang SV tu...
Cik F: A...Kadang-kadang, bukan semua benda kita boleh penuhi...Kita dah buat sehabis baik...Masuk dulu meeting dapat tempat..Then, biar orang atas plak decide..Kita dah usaha sampai takat ni...

Cik A; Hmm, betoi jugakkan...Kita dah buat terbaik...Biar Allah tentukan...Kalau kata dapat yang itu, mungkin ada hikmah sebaliknya kan?

Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails