Monday, August 8, 2011

Semalam bersama mama~in~law

Yezaa...

Sebagai menantu yang 'baik', saya telah masak sedikit bebrapa juadah berbuka puasa ke rumah mak mertua...
hahaha...tahun ni ada mak mertua la...
Dulu2, ada ke? ada jugak kot... :)

actually, bukan 100% saya buat juadah tu...Mula2 memang nak buat 100% from siang ayam, udang...
pastu, tetiba Maksu saya menyampuk:

Maksu: acik, nak masak apa ayam tu?
Saya: Acik ingat nak masak ayam sos tiram.
Maksu: Hm, acu tak reti la..masak kicap blehla...
Saya: Aik, Cu nak tolong masak ke?
Maksu: Hm, yelah...
Saya: La..acik ingat acik yang nak buat...takpela...ikut Cu la...
Maksu: Udang plak?
Saya: Masak lemak dengan kacang panjang..
Maksu: Ok...

Pastu, waktu time masak, memang dia yang bubuh semua perisa dan main ingredient....Kita main tolong potong je...

" ala, bila la saya nak tunjuk skill memasaka ni"..kata dalam hati :)

Pastu, bila bawak  gi umah mak mertua...
Ipar saya cakap:

Ipar: Kak Ana, sedapla nampak ayam masak kicap tu... memang style Kedah masak... nampak berminyak, pekat..Hm...
Saya: Hehe...ye ke? Ni bukan Kak Ana masak 100%..Maksu tolong jugak (hahaha..cakap jujur ye)

Ipar saya siap minta resepi lagi....

Pastu msg kat Maksu, 

Saya: weh..ada orang suka Cu nyer masak kicap...
Maksu: Weh, Cu main campak2 je..nasib baik sedap ;)

Pastu kakak saya plak call...

Kakak: Acik, nanti before gi umah mak mertua, mai umah akak dulu...akak pun nak tunjuk skill memasak..

Haha...semua nak tunjuk bakat nampak...
Anna Da Lady

2 comments:

  1. tu diaaa...menantu terbaekkk :))

    kam mode happy giler ramadan thn ni. alhamdulillah! :D

    ReplyDelete
  2. Salam Ana
    terbaca komen Ana di blog, plan nak sambung di UNISA yer..apa-apa nak tanya boleh email gINA AJELAH..gina_manan@yahoo.com

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails