Friday, July 15, 2011

Trauma

Dialog-dialog berikut adalah apa yang berlaku pada Sabtu lepas 3.30pagi di rumah sewa saya, di antara saya dan my housemate, KZ.

KZ: Kam, bangun...Kam bangun (dengan suara yang kuat berteriak sambil mengetuk pintu bertalu-talu dan deras dengan kayu)
Saya: Awat, KZ? AwatKZ? (dalam nada yang cemas dan sedikit mamai..tapi pintu tak buka lagi sebab rasa kecut perut)
KZ: Rumah kita ada orang masuk
Saya: What? KZ, ang tak apa-apa ka? (berhati-hati buka pintu sebab takut apa-apa yang tidak dijangka berlaku)
KZ: Tu, atas tu....Dia naik melalui siling dapur...Nah, Kam..mu pegang kayu ni...and benda ni (pisau)

Sambil tu, KZ yang sangat berani meng'agah2' penceroboh durjana tu...

KZ: Weh, sapa tu? Turun woi...(sambil kayunya menghentak2 siling...)

Saya yang masih dalam keadaan terkejut, mengikut apa yang KZ buat sambil dalam hati kata...
" Ya Allah, adakah ini tanda hujung nyawaku???"

KZ: Kam, mu tepon polis Kam. 
Saya: Takde KZ...Takpe aku tepon kakak aku

Dalam keadaan terketar-ketar saya mendail nombor telefon kakak saya....Sambil KZ still mengushar penceroboh yang jahat tu.

Saya: Kakak, umah acik pencuri masuk.
Kakak: Apa? Dah tepon polis?
Saya: Belum. Akak tepon la. Acik ketaq ni,
Kakak: Ok...

Apapun, memang tragedi pecah masuk dah dua kali berlaku kat umah tu. Dan kali ni kami kena cari rumah lain. 

Sangat trauma terutama setiap kali nak tidur,
Anna Da Lady

No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails