Sunday, August 22, 2010

'Tawaf' satu Bangi semata-mata nak basuh kereta...

Ni cerita petang semalam...
Disebabkan kereta saya dan kereta housemate saya, KZ dah lama tak cuci dan nampakla kotornya maka kitaorang pun decidela nak g car wash...Ikutilah perbualan ni.

KZ: Mek, mu selalu basuh kereta kat mana?
Saya: Selalu kat Warta tu.
KZ: Berapa ye dia kena?
Saya: Selalu kena 8 ringgit je.Kadang-kadang dia kata jugak 10 ringgit, tapi aku cakap pula kat dia, selalu saya kena 8 ringgit je? Pastu, dia pun kata, okla, 8 ringgit.
KZ: Oh, ok tak dia cuci?
Saya: Ok je. Bolehla.Awat, mek? Mu nak gi basuh kereta ke?
KZ: Aa..Dah berhabuk dah kereta aku.
Saya: Aa..Aku pun sama.Jomla kita gi basuh kereta, nak?
KZ: Ok je. Tapi bila ye? Tak 'jem' ke?

Hehe..Itula permulaan ceritanya. Kami keluar daripada rumah ke Warta dalam pukul 3 petang, dengan bawa 2 kereta yang masing-masing berhabuk luar dan dalam. hehe.
Sampai-sampai sana daripada luar parking space dekat dengan car wash;
Wow..ramainya manusia...Banyaknya kereta. Sampai 'jem'.

Ish ish.Takleh jadi ni..kena tepon KZ..Kata saya...

Saya: Assalamualaikum KZ.Weh, camne ni? jammed terukla.
KZ: Takpe kita tengok dulu camne.Kalu tak ramai orang basuh keta kita masukla.
Saya: Aakan.kita nak basuh je, bukan nak parking.Ok.

Pastu, dengan jalan-jalan semutnya, dokla pikir, bilala Econsave Jalan Reko nak bukak ni.
Tapi, bila nak sampai dekat pintu masuk nak ke parking bawah bangunan Warta, tetiba saya nampak;
Huwaa...Guard Warta tak bagi masukla, sebab penuh sgt. Terpaksala kami pikir alternatif lain.

Saya: KZ, kita nak pergi mana ni?
KZ: Hmm, mu tau tak mana lagi tempat basuh kereta?
Saya: Adala. Dekat ngan kilang tu.
KZ: Jom kita gi tengok.

Sampai-sampai, ala...ramaila pulak orang.

Saya: KZ, mana lagi?
KZ: Mu tau tak car wash dekat dengan Chevrolet tu?
Saya: Aa..tau..
KZ: Jomla kita gi situ.
Saya: K.see u there.

Maka, kami berdua pun, gila basuh kereta kat situ. Sambil2 tu, jamu mata tengok kereta Chevrolet yang baru. Tapi, penat weh...Semata-mata nak basuh kereta, berapa banyak masa terbuang di atas jalan.

Huwaa,
Anna Da Lady

4 comments:

  1. To Dni, hehe...ala, keta Dni mesti tak sekotor keta kami, sebab tu OK ye tak?hehe.Kami ni rimas tengok kete masing2 penuh habuk.Tambah masing2 bila sibuk ke hulu ke hilir.

    ReplyDelete
  2. Ko buat aku teringat kak KZ nan tomei

    ReplyDelete
  3. To Mama Kaseh, hehe...tau takpe...mana bleh teringat je..mehla Bangi ni

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails