Tuesday, August 10, 2010

R.E.W.A.R.D.S systems...

Assalamualaikum,

Tetiba rasa nak berkongsi apa yang aku fikir pasal benda ni sebelum saya setelkan kerja seterusnya...
Biasalah, skang dah sampai ke tahap 'short term' memory...
Perkara yang remeh temeh selalu di 'pinggir' kan atau dengan kata sebenarnya "Dah banyak yang dah lupa seiring dengan usia"...hehe...
Nasib-nasib...

Ok...bila kita bercakap pasal REWARDS system, selalunya kita kaitkan dengan hal kerja-kerja kita...
Contohnya, pasal BONUS (hehe..dapat ke tahun ni?), Payback, compensation etc. dan ia selalunya berkaitan contribution kita kepada company...

Tapi, macam mana pulak, bila ia dikaitkan dengan DIRI kita...."PERSONAL"
In my opinion, untuk diri kita, mesti jugak bagi REWARDS...mesti ramai yang melakukan perkara yang sama...
Contohnya, kalau saya...bila saya dah dapat atau setelkan "sesuatu", apa yang saya buat adalah:
i) Syukur kepada-Nya (Tanpa berkat dari Nya, tak dapatlah kita melakukan kerja dengan sempurna)
ii) layan blog.. (ini masa dah ada blog)
iii) beli handbag, baju, kasut baru (ini masa belum dan semasa ada blog, but mengikut kemampuan waktu tu...hehe..)
iv) bagi hadiah kat orang or 'belanja' orang (yang ini memang saya suka buat, sebab suka tengok org suka...tapi, kdg2 tak dapat nak buat setiap masa)
v) makan angin atau erti kata lain lawatan sosial...hehe..maksudnya jenguk orang yang disayangi yang terdekat...e.g: anak-anak buah...

Hmm, tula contohnya...

Apa yang saya nak tekankan kat sini:
" Kita ni jangan melupakan diri kita semata-mata mengejar sesuatu.Kita perlu buat sesuatu untuk menunjukkan diri kita dihargai. Siapa lagi mahu menghargai diri kita, melainkan kita sendiri."

R=Restu, E=Emas, W=Wang ringgit, A=Anugerah, R=Rezeki, D=Dugaan, S=Syukur
Anna Da Lady

Meh kita sambung kerja...

2 comments:

  1. baguskan sekali sekala bagi reward inc pada diri sendiri kan

    ReplyDelete
  2. ;) selamat menyambut ramadhan al mubarak!

    ReplyDelete

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails