Thursday, January 2, 2014

Percutian terakhir di tahun 2013: Terengganu (pergi)

Sebelum ni saya ada bercerita tentang anggapan percutian (plus sambil bekerja) di KL adalah percutian terakhir saya untuk tahun 2013.

Namun, segalanya berubah apabila kurang daripada 2 minggu sebelum event bermula, bos saya berkongsi berita ini dengan saya dan kawan saya;

"30 dan 31 Disember ni ON event kita di Terengganu. Diaorang dah luluskan. Dan kita kena pergi tahun ni jugak!"

Perasaan kami, terutama saya...Macam 'kartun' di bawah...yang sebelah kiri tu :(

sumber: Mr Google

Sudahla tak bersedia nak present kat diaorang...Lepas tu, kena mengharung 'jalan jauh' dari KL ke KT.

Kawan saya Ok lah jugak (walaupun beliaupun agak keberatan), sebab dia balik kampong di Kelantan dulu, tapi SAYA?????

Dalam bulan Disember sahaja, saya telah pusing hampir satu Semenanjung Malaysia...
- Awal Disember, pergi ke Johor sebab bawak mak ayah saya melawat adik saya yang ditahan di wad sebab disyaki demam kencing tikus
- Awal Disember jugak, saya dan Mr F pulang ke kampong saya di utara
- Tengah Disember, berada dan bermalam di KL (Bukit Bintang) selama 3 malam

Dan rupanya hujung Disember, kena pulak bergerak ke arah Pantai Timur! Dan jalan ke Pantai Timur ni memang agak mencuakkan saya, sebab 'bengkak-bengkok' jalannya :( (terutama untuk orang yang tak biasa sangat dengan jalan ke Pantai Timur)

Namun, Alhamdulillah, Mr F boleh menemani saya pergi ke sana...

Dengan bergilir-gilir menjadi driver (as usual), kami berjaya sampai ke Kuala Terengganu pada 29 Dis dalam masa 5 jam dengan menggunakan jalan Jabor / Bandar Mukhtafi Billah Shah...
Saya agak 'terasa janggal' bila guna jalan ni..sebab kami selalu guna jalan Pantai walaupun memakan masa tambahan 1-2 jam.

Kami nak try jugak guna jalan ni walaupun banyak dengar cerita daripada kawan-kawan tentang keadaan jalan ni.

Oleh itu, nasihat bagi yang tak biasa, kalau boleh tak payahla guna jalan ni...Jalannya berlubang teruk, banyak lori, dan sangat berisiko.



Sambung nanti,
Anna Da Lady


No comments:

Post a Comment

Like this entry? Silala bagi komen...Thank you

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails